A la sessió d'avui hem treballat llançaments i recepcions amb pilotes d'escuma, fonamentalment en jocs de cooperació - oposició.
Val a dir que aquesta mena de sessions amb pilotes són d'allò més divertides, i en aquest cas no ha estat una excepció. Les sensacions han estat excel·lents, i crec que tothom ha gaudit molt amb la pràctica.
Ara bé, des del punt de vista del futur mestre d'EF, hi ha matisos interessants a fer.
D'una banda, l'atenció que s'ha de tenir cap als jocs on el factor competitiu és present, de cara que els alumnes no li donin més importància al resultat que al propi joc. Això que esmento ha succeït en alguns moments amb nosaltres, i som estudiants universitaris. La competició per ella mateixa és clarament positiva, però s'ha de saber competir. Els jocs competitius tenen un elevat component de motivació, però s'ha d'estar atents a les sessions d'EF a ensenyar els alumnes a competir adequadament: respectant en tot moment les regles per no desvirtuar el joc, respectar els companys, saber acceptar la derrota com a part inherent de l'esport i la vida, i preocupar-se més pel gaudi de l'esport, la superació personal, la cooperació amb els companys i els aprenentatges adquirits.
Tot això, que queda molt bé escrit aquí, penso sincerament que és tasca del mestre d'EF, ja que pertoca plenament a la seva àrea, treballar-ho en la mida de les seves possibilitats, tot i que el missatge de l'esport d'alta competició present als mitjans de comunicació, que és molt potent, vagi en una altra direcció.
Val a dir que aquesta mena de sessions amb pilotes són d'allò més divertides, i en aquest cas no ha estat una excepció. Les sensacions han estat excel·lents, i crec que tothom ha gaudit molt amb la pràctica.
Ara bé, des del punt de vista del futur mestre d'EF, hi ha matisos interessants a fer.
D'una banda, l'atenció que s'ha de tenir cap als jocs on el factor competitiu és present, de cara que els alumnes no li donin més importància al resultat que al propi joc. Això que esmento ha succeït en alguns moments amb nosaltres, i som estudiants universitaris. La competició per ella mateixa és clarament positiva, però s'ha de saber competir. Els jocs competitius tenen un elevat component de motivació, però s'ha d'estar atents a les sessions d'EF a ensenyar els alumnes a competir adequadament: respectant en tot moment les regles per no desvirtuar el joc, respectar els companys, saber acceptar la derrota com a part inherent de l'esport i la vida, i preocupar-se més pel gaudi de l'esport, la superació personal, la cooperació amb els companys i els aprenentatges adquirits.
Tot això, que queda molt bé escrit aquí, penso sincerament que és tasca del mestre d'EF, ja que pertoca plenament a la seva àrea, treballar-ho en la mida de les seves possibilitats, tot i que el missatge de l'esport d'alta competició present als mitjans de comunicació, que és molt potent, vagi en una altra direcció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada