dilluns, 21 de desembre del 2009

Sessió 21 / 12 / 09

Avui hem dedicat la sessió a un treball per estacions d'allò més enriquidor i lúdic. Personalment crec que ha estat un total encert plantejar la última pràctica de l'any (que no del curs) a aquesta tasca, ja que tots estem més pensant en les vacances que no pas en la universitat.
A més, les tasques proposades han estat d'allò més variades i adients. No ens hem d'enganyar, la competició és altament motivadora, i no l'hem de deixar de banda a l'àrea d'Educació Física. De fet, considero absolutament clau ensenyar els alumnes a competir de forma adequada, respectant les normes, els rivals i acceptant el resultat sense estridències, autogestionant amb esportivitat els conflictes.
En general, la tasca ha estat molt ben plantejada, ja que els alumnes poden treballar de forma autònoma i el mestre no ha d'esdevenir el protagonista com en una sessió de comandament directe clàssic.
Tanmateix, les diferents estacions donen un ventall molt ampli i ric de treball d'habilitats motrius de tota mena.
L'únic aspecte negatiu, per trobar-li algun, és que el treball condicional és molt poc present. Si bé és cert que algunes activitats, com les indiakes o les pales poden tenir una certa càrrega física. els temps de recuperació i el fet que la majoria d'estacions requereixen més un treball de precisió que no pas d'activitat física, fa que no sigui un tipus d'organització del treball massa adient si el nostre objectiu és el treball condicional. Nogensmenys, plantejar altre mena d'activitats de major intensitat podria apropar-nos a aquest objectiu, si és el que ens plantegem a la sessió.
Ara bé, de forma genèrica, puc afirmar que la sessió ha estat molt engrescadora i entretinguda, i el plantejament molt adient, perfectament extrapolable a l'escola.